UWAGA! REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE!

Biogram

Dyrektor programu Teaching English in Poland w Fundacji Kościuszkowskiej Polska. Ekspertka ds. edukacji w Holistic Think Tank. Członkini Rady Doradczej programu English Teaching PAFW. W latach 2018-2021 prezes Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE. Redaktor naczelna czasopisma Języki Obce w Szkole do 2017 roku. Kierownik Polskiego Biura Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji w latach 2014-2017. Nauczyciel akademicki z zakresu translatoryki ILS UW. Absolwentka European Masters in Conference Interpreting oraz Interdyscyplinarnego Podyplomowego Studium Kształcenia Tłumaczy ILS UW. Autorka i redaktorka wielu artykułów i publikacji z zakresu edukacji, nauki języków obcych i doskonalenia zawodowego nauczycieli. 


Biogram

Sylwia A. Wiśniewska holds a PhD from the University of Nottingham in TEFL and is an experienced EFL teacher and teacher trainer. She currently teaches English to pre-primary and primary school kids and posts regularly about her teaching life @ angielskiwszkoleiwdomu.com


Beyond Borders: Pen Pals and Penmanship - Elevating English Literacy in Young Learners of English 

Uncover the magic of handwritten letters in shaping young minds! This presentation delves into the merits of incorporating handwriting in the literacy education of young English learners. Drawing from an extensive 8-month letter exchange project, the study highlights the distinct advantages of manual writing over digital alternatives. As my 3rd graders engaged in the meticulous act of handwriting, the project unearthed significant improvements in fine motor skills, language acquisition, and creativity. Emphasizing the enduring efficacy of traditional methods, this exploration encourages educators to consider the benefits of manual writing in enhancing the literacy skills of young learners. It offers a thoughtful perspective on the continued relevance of traditional pedagogical approaches in contemporary language education.

Biogram

Doktor nauk humanistycznych. Pasjonatka edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistka z wieloletnim doświadczeniem.
Od blisko 17 lat pracuje w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świcie), w której skupia się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.
Jako dyrektorka Instytutu Innowacji Edukacyjnych działa na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzieli się swoją wiedza z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia
Koordynowała projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”.
Współpracuje z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia.
Nawiązała również współpracę z Holistic Think Tank - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.
Autorka publikacji, artykułów, opracowań naukowych. Uczestniczka debat, konferencji i spotkań eksperckich.


Raz, dwa, trzy, wygrasz Ty! Od grywalizacji do motywacji

Grywalizacja, czyli stosowanie elementów charakterystycznych dla gier w kontekście edukacyjnym, zyskuje coraz większą popularność jako skuteczna strategia motywacyjna, wpływająca pozytywnie na efektywność procesu kształcenia.
Zapraszam więc Uczestników konferencji do niezwykłego świata gier.

W trakcie wystąpienia zaprezentuję i omówię:
- koncepcję grywalizacji w edukacji,
- strategie implementacji grywalizacji w klasie szkolnej,
- narzędzia,
- materiały,
- praktyczne rozwiązania i pomysły gamifikacyjne.

Spotkanie będzie okazją do „organoleptycznego” 😊 zapoznania się z konkretnymi pomocami dydaktycznymi oraz zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej w zakresie projektowania gier edukacyjnych.

Biogram

Aleksandra Szudy-Sojak ma doświadczenie nauczania języka angielskiego w różnych grupach wiekowych. Obecnie pracuje głównie w szkole podstawowej. Jest więc nauczycielką, autorką i egzaminatorką. Nieustanie poszukuje i testuje wielorakie metody pracy. Uwielbia kroić materiały na miarę potrzeb grupy uczniów i słuchaczy (tailored-made classes), obserwować, jak sobie później samodzielnie radzą (with flying colours), a swoimi spostrzeżeniami i sprawdzonymi pomysłami na zajęcia chętnie dzieli się, również na warsztatach dla nauczycieli i w publikacjach na łamach czasopism metodycznych.


Something old, something new, something borrowed, something blue - o uczeniu przez zabawę, edutainment, z niejednej perspektywy

Lubię te słowa Alberta Einsteina: Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie ciężki obowiązek. I lubię tez myśleć o takiej idealnej sytuacji: spokojny i zadowolony nauczyciel języka angielskiego prowadzi rewelacyjną lekcję, angażując wszystkich uczniów. Czterdzieści pięć minut mija niepostrzeżenie, uśmiechnięci uczniowie serdecznie żegnają nauczyciela i nie mogą wprost doczekać się kolejnej lekcji. Podobnie i nauczyciel. Tylko jeszcze wcześniej sprawdzi testy, które wszyscy napiszą fenomenalnie, co czarno na białym pokaże, jak skutecznie prowadzi swoje zajęcia. Jaką doskonałą metodę stosuje taki nauczyciel? Pewnie każdej po trochu. Bo też każda grupa jest przecież mieszanką różnych stylów i strategii uczenia, jak i doświadczeń, potrzeb, zainteresowań i temperamentów. Definiując pokolenie Alfa, myślimy głównie o technologii, mediach społecznościowych, szybkich bodźcach cyfrowych, potrzebie natychmiastowej informacji zwrotnej, gamifikacji. Tymczasem zdarza się, że to wyciągnięta z lamusa planszówka lub zakurzony wiersz, ba … nawet poczciwe ćwiczenie na uzupełnianie luk czy wyszukiwanie informacji, potrafi zdziałać cuda i kapitalnie zmotywować do pracy na lekcji. Jeśli tylko w danej grupie trafi w punkt. Okazuje się, że edutainment, czyli łączenie edukacji z rozrywką, jedna z kluczowych współcześnie metod aktywizujących, niejedno ma imię. I o tym właśnie – poszukiwaniu najlepszej metody pracy będzie mój warsztat. Będzie trochę podawczo, trochę angażująco i z kilkoma gotowymi pomysłami w prezencie.

Biogram

Nauczyciel, metodyk, egzaminator i trener kompetencji kluczowych. Nauczanie języka angielskiego dzieci rozpoczęła ponad 25 lat temu. Jako nauczyciel dyplomowany języka angielskiego wdraża nowe pomysły oraz modyfikuje znane i sprawdzone rozwiązania czy wreszcie prowadzi pilotażowe badania z najmłodszymi uczniami. Od 6 lat jest również doradcą metodycznym języka angielskiego w ośrodku metodycznym. Swoją wiedzę i spostrzeżenia dzieli z innymi, uczestnicząc w licznych konferencjach, organizując warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, pisząc artykuły m.in. w „Językach Obcych w Szkole”, „Życiu Szkoły” czy „Edukacji Elementarnej”. Od 13 lat współpracuje z wydawnictwem Nowa Era opracowując różne materiały dydaktyczne do podręczników kursowych, współtworząc przewodniki dla nauczycieli oraz rodziców, a także prowadząc webinaria i warsztaty dla nauczycieli. W latach 2007-2018 współpracowała z uczelniami wyższymi w charakterze wykładowcy. Przez lata współorganizowała ogólnopolskie konferencje naukowo-metodyczne dotyczące nauczania języków obcych dzieci, a ostatnio została pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiej konferencji „STEAM w edukacji lingwistycznej”. Aktywnie uczestniczyła w projektach realizowanych w ramach FS: „Nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym” prowadząc zajęcia z zakresu dydaktyki na studiach podyplomowych czy „WSL liderem w efektywnym kształceniu nauczycieli” sprawując funkcję opiekuna praktyk studenckich, a także w programie Socrates, Comenius i Erasmus+ - współtworząc i koordynując międzynarodowe projekty współpracy szkół. Jest trenerem w Centrum Kompetencji Vulcan. Interesuje się dwujęzycznością i rozwojem języka u dzieci, a także kreatywnymi i aktywizującymi metodami pracy w nauczaniu języków obcych; z pasją wykorzystuje klocki, kodowanie oraz ciekawe rozwiązania cyfrowe w kształceniu kompetencji przyszłości. Prywatnie kocha podróże i te dalekie, i te bliskie, najlepiej z bliskimi. Uwielbia poranki z dobrą kawą, spacery brzegiem morza, a wieczorami słuchanie muzyki.


Klocki – sposobem na aktywne nauczanie i rozwijanie kompetencji przyszłości

Klocki zwykle bawią - przy okazji uczą, a gdyby tak odwrócić zależność, czyli klocki uczą -  przy okazji bawią? Nauczanie języka angielskiego i kształcenie kompetencji kluczowych poprzez klocki – czy to możliwe?

Podczas warsztatów skupimy się na nauce poprzez działanie, a także poznamy praktyczne rozwiązania wykorzystania klocków na zajęciach języka angielskiego z dziećmi (i nie tylko). Zobaczycie spektrum ciekawych pomysłów, dzięki którym zaciekawicie i zaktywizujecie swoich uczniów, a jednocześnie przyczynicie się do rozwijania kompetencji przyszłości.

Biogram

Nauczyciel, wykładowca, coach; koordynator YL SIG for IATEFL Poland, bierze udział oraz organizuje konferencje, w trakcie których prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli języka angielskiego w Polsce i za granicą; autorka materiałów dydaktycznych; ma swój kanał na YouTube gdzie znajdują się jej filmy metodyczne, fragmenty lekcji, które prowadzi oraz gotowe filmy edukacyjne dla dzieci: storytelling, crafts, songs and rhymes.


Metody aktywizujące w pracy z dziećmi - jak pracować by osiągnąć spodziewane efekty

Indywidualne podejście do każdego ucznia w przypadku pokolenia ALFA uzyskuje nowe znaczenie, a wykorzystywane do tej pory metody i narzędzia mogą okazać się niewystarczające, a na pewno należy poddać je przemyślanej weryfikacji - ta refleksja będzie towarzyszyć mojemu warsztatowi.

Biogram

W program Teaching English in Poland zaangażowana od 2017 roku: obserwuje pracę wolontariuszy, organizuje szkolenia dla kadry TEIP, dba, aby polscy organizatorzy dobrze przygotowali się na przyjazd Amerykanów. Od niemal 25 lat związana z sektorem pozarządowym, w którym poza koordynacją projektów, prowadzi szkolenia — jest trenerką szkoleń stacjonarnych aktywnymi metodami nauczania w Polsce i poza jej granicami. Autorka scenariuszy szkoleń dot. ewaluacji, edukacji dorosłych, obserwacji rozwoju i wykorzystania aktywnych metod pracy w szkole.
Na co dzień koordynuje prace warszawskiego biura Fundacji Kościuszkowskiej.


Kształcenie sprawczości i autonomii uczniów na zajęciach języka angielskiego

Szkolna codzienność to rozmowy, informacje, dyskusje, praca w grupie, projekty, spotkania z różnymi osobami, kartkówki, klasówki, zmiana sal lekcyjnych, dzwonki, szukanie zagubionego zeszytu... Czasami to też strach, stres, zmęczenie i nadmiar relacji... Jak ten dynamizm ujarzmić i spojrzeć na pojedyncze sytuacje w szkolnym życiu jak na sytuacje, które czegoś nas uczą? Innymi słowy, czy codziennie można dostrzec rozwój i czy można nauczyć się świadomego uczenia się? Podczas naszego spotkania podzielę się swoim doświadczeniem pracy z portfolio. To narzędzie pomocne w kształtowaniu sprawczości, odpowiedzialności i niezależności ucznia i uczennicy. Celem warsztatu jest przedstawienie metody portfolio i omówienie, w jakich sposób możemy z niej korzystać w warunkach szkolnych. Portfolio to umiejętność opisywania, relacjonowania i refleksji. To narzędzie, które zachęca do obserwacji rozwoju a ja będę zachęcała Państwa do korzystania z metody portfolio na Waszych zajęciach.

Biogram

Pedagog specjalny, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Zakład Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych). Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert w zakresie edukacji medialnej. Zainteresowania badawcze związane z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia, cyberprzemocy wśród młodzieży. Autor książki „Nauczyciele-uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie” oraz pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży”. www.jacekpyzalski.pl


szczegóły wkrótce

Biogram

Antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka (Psychologia i Informatyka, SWPS; Trendwatching&Future Studies AGH; Business Process Automation WZ UŁ; Business AI w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie) i speakerka w obszarze nowych technologii. Specjalizuje się w obszarze społecznych implikacji sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną. Bada jak rozwój technologicznych narzędzi wpływa na wyobrażenia społeczne. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”. Stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego, kuratorka międzynarodowych wystaw w obszarze art@science. Według „Forbes Women” jedna z 22 najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu w 2022 roku,  wyróżniona w rankingu Top100Woman in AI in Poland, Laureatka projektu Jutronauci Gazety Wyborczej&Kulczyk Investment. Tworzy i realizuje projekty edukacyjno-rozwojowe i integracyjne dla szkół, firm i grup wielopokoleniowych.


szczegóły wkrótce

Biogram

Jestem doktorem nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego, nauczycielką języka angielskiego i pedagożką specjalną. Pracuję jako wykładowczyni akademicka w obszarze psycholingwistyki i neurodydaktyki. Ukończyłam kursy online na Harvard University z podstaw neuronauk i na University of Michigan z inteligentnego przywództwa w edukacji. Przez 20 lat pracowałam z dziećmi i z młodzieżą, która doświadcza trudności w uczeniu się, prowadziłam konsultacje i warsztaty dla rodzin dzieci dotkniętych trudnościami, oraz warsztaty rozwojowe i kreatywne dla dzieci i młodzieży. Stworzyłam program nauczania języka angielskiego dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ramach fundacji Instytutu Działań Edukacyjno-Terapeutycznych Inero przeprowadziłam około 100 wykładów, warsztatów i spotkań dla nauczycieli, rodziców i młodzieży. Pracowałam również jako mediatorka między szkołą a rodziną ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jestem autorką publikacji naukowych.


Practice-Based Methods of Supporting Students with Special Educational Needs in an FL Classroom

In my speech, I aim to delve into the particular difficulties special educational students encounter during FL lessons while also sharing practical tools that support these students. I'll discuss rules and strategies that facilitate teaching foreign languages and emphasize the importance of soft skills in navigating the classroom environment effectively for all learners.

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram