UWAGA! REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE!

Aleksandra Klonowska

Aleksandra Klonowska

Biogram

Filolog angielski z 10-letnim stażem, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, pedagog specjalny. Obecnie prowadzi Centrum Edukacyjne i pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym. Współautorka publikacji dla nauczycieli języka angielskiego, swoje zainteresowania zawodowe skupia na dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W edukacji przede wszystkim stawia na relacje - zarówno z uczniem, jak i rodzicem.


Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi - jak (prze)organizawać swoją pracę?

Aaaaaa! W mojej klasie są dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi! Pomocy!!! Co mam teraz zrobić? Jak zaplanować i zorganizować moją pracę? Jak zadbać o ich potrzeby, ale również o potrzeby dzieci w normie rozwojowej? Gdzie w tym wszystkim jestem ja? POMOCY!!!

Nie ma takiej grupy przedszkolnej i klasy szkolnej, w której nie byłoby dzieci o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych. Z dnia na dzień ta liczba rośnie. W jaki sposób powinniśmy (prze)organizować nasze lekcje? Na co powinniśmy położyć większy nacisk? A może coś "odpuścić"? Ogromna liczba "zaleceń" dla nauczyciela wydanych przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne, wymagania, które stawia przed nami Podstawa Programowa, dynamika i potrzeby grupy - to wszystko elementy, które musimy brać pod uwagę przy planowaniu zajęć. A gdzie w tym wszystkim dzieci, które są w tzw. ,,normie rozwojowej"? One też mają swoje potrzeby, o które musimy zadbać.

Zapraszam na wykład-rozmowę, w której opowiem, jak (prze)organizować swoją pracę, a właściwie poukładać na nowo swoje priorytety. Do zobaczenia!

W czasie mojej sesji omówię krótko 2 dokumenty - opinię i orzeczenie (bez wchodzenia w szczegóły, bardziej chcę skupić się na części: zalecenia), przedstawię typy dzieci ze SPE, które najczęściej występują w przedszkolu i SP, podpowiem, jak zorganizować taką pracę, jak może/powinna wyglądać (współ)praca z nauczycielem współorganizującym, jeśli taki jest w naszej grupie/klasie i pokażę różne typy zadań, które będą wspierać zarówno dzieci z SPE, jak i dzieci w "normie".
Chciałabym, żeby to była taka swobodna rozmowa - ja coś przedstawiam, jeśli ktoś ma ochotę dodać coś od siebie, to też jak najbardziej jest na to miejsce.

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram