UWAGA! REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE!

Aleksandra Szudy-Sojak

Aleksandra Szudy-Sojak

Biogram

Aleksandra Szudy-Sojak ma doświadczenie nauczania języka angielskiego w różnych grupach wiekowych. Obecnie pracuje głównie w szkole podstawowej. Jest więc nauczycielką, autorką i egzaminatorką. Nieustanie poszukuje i testuje wielorakie metody pracy. Uwielbia kroić materiały na miarę potrzeb grupy uczniów i słuchaczy (tailored-made classes), obserwować, jak sobie później samodzielnie radzą (with flying colours), a swoimi spostrzeżeniami i sprawdzonymi pomysłami na zajęcia chętnie dzieli się, również na warsztatach dla nauczycieli i w publikacjach na łamach czasopism metodycznych.


Something old, something new, something borrowed, something blue - o uczeniu przez zabawę, edutainment, z niejednej perspektywy

Lubię te słowa Alberta Einsteina: Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie ciężki obowiązek. I lubię tez myśleć o takiej idealnej sytuacji: spokojny i zadowolony nauczyciel języka angielskiego prowadzi rewelacyjną lekcję, angażując wszystkich uczniów. Czterdzieści pięć minut mija niepostrzeżenie, uśmiechnięci uczniowie serdecznie żegnają nauczyciela i nie mogą wprost doczekać się kolejnej lekcji. Podobnie i nauczyciel. Tylko jeszcze wcześniej sprawdzi testy, które wszyscy napiszą fenomenalnie, co czarno na białym pokaże, jak skutecznie prowadzi swoje zajęcia. Jaką doskonałą metodę stosuje taki nauczyciel? Pewnie każdej po trochu. Bo też każda grupa jest przecież mieszanką różnych stylów i strategii uczenia, jak i doświadczeń, potrzeb, zainteresowań i temperamentów. Definiując pokolenie Alfa, myślimy głównie o technologii, mediach społecznościowych, szybkich bodźcach cyfrowych, potrzebie natychmiastowej informacji zwrotnej, gamifikacji. Tymczasem zdarza się, że to wyciągnięta z lamusa planszówka lub zakurzony wiersz, ba … nawet poczciwe ćwiczenie na uzupełnianie luk czy wyszukiwanie informacji, potrafi zdziałać cuda i kapitalnie zmotywować do pracy na lekcji. Jeśli tylko w danej grupie trafi w punkt. Okazuje się, że edutainment, czyli łączenie edukacji z rozrywką, jedna z kluczowych współcześnie metod aktywizujących, niejedno ma imię. I o tym właśnie – poszukiwaniu najlepszej metody pracy będzie mój warsztat. Będzie trochę podawczo, trochę angażująco i z kilkoma gotowymi pomysłami w prezencie.

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram