Anna Rattenbury

Anna Rattenbury

Musical Babies, EduSensory

BIOS

BIOS

Anna Rattenbury jest nauczycielem i metodykiem z 26-letnim stażem i doświadczeniem w pracy w Polsce i w Chinach. Jest autorką programu MUSICAL BABIES , który powstał w 2003 roku i jest aktualnie prowadzony w ponad 60 ośrodkach w Polsce, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, oraz Meksyku na zasadzie franczyzy. MUSICAL BABIES to zajęcia muzyczno-ruchowe z elementami multisensoryki dla niemowląt od 6 miesiąca życia do 3 lat, jego kontynuacją jest program MUSICAL ENGLISH, czyli nauka języka angielskiego poprzez muzykę i ruch dla dzieci w wieku 3-6 lat, a dodatkiem- program nauki języka hiszpańskiego-NINOS MUSICALES. W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie nauczycieli i samych rodziców w 2016 roku stworzyła linię sensorycznych pomocy dydaktycznych dla małych dzieci- EduSensory. Prowadzi szkolenia otwarte dla nauczycieli we współpracą z firmą DobEdu, jest przedstawicielką wydawnictwa Usborne oraz brytyjskiego producenta gier edukacyjnych Orchard Toys.

ABSTRACT

Wszystkie zmysły na pokład i ruszamy… czyli nauczanie języka obcego dzieci od przedszkola do klasy III szkoły podstawowej metodą multisensoryczną i z wykorzystaniem bardzo szeroko pojętej muzyki

Podczas sesji poznacie praktyczne zastosowanie metodologii uczenia języka obcego poprzez wykorzystanie wszystkich zmysłów małego dziecka, ale bez ogromnego bałaganu jaki zwykle towarzyszy zajęciom sensoplastycznym. Będziecie śpiewać, rytmizować, tupać i dotykać! Wyjdziecie z głowami pełnymi pomysłów i inspiracji do gotowego zastosowania w Waszej pracy, a dodatkowo otrzymacie autorskie piosenki i rymowanki wykorzystane podczas sesji oraz materiały dydaktyczne do druku.

Dlaczego sensorycznie? W edukacji małych dzieci najważniejsze jest aby proces uczenia się był jak najbardziej dla dziecka przyjemny i aby rozbudzić w nim motywację, oraz zachęcić go do przyszłej nauki w szkole (nudnej i nieefektywnej). Wcale nie istotna jest ilość poznanych słówek i zwrotów ale to, by słowa, zwroty i całe wyrażenia były trwale zapamiętane i aby dziecko wiedziało jak i kiedy ich użyć. Język obcy poznany w sposób wielopoziomowy z wykorzystaniem naturalnych zdolności percepcyjnych dziecka a do tego w połączeniu z muzyką jest niewymazywalny z pamięci.