Katarzyna Senkiewicz

Katarzyna Senkiewicz

Katarzyna Senkiewicz

BIOS

BIOS

Jestem absolwentką Lingwistyki Stosowanej UW oraz szkoły dziennikarskiej. Uczę od ponad dwudziestu lat dzieci, młodzież i dorosłych i jeszcze mi się nie znudziło. Od 2010 roku jestem również metodykiem. Jestem fanką irlandzkiej odmiany angielskiego. Pisałam pracę magisterską o przekleństwach wśród studentów Trinity College w Dublinie.  Lubię wyzwania i tak zwanych uczniów trudnych. Sama nigdy nie byłam łatwą uczennicą, może stąd moje zainteresowanie uczniami ze wszelakimi trudnościami i ich szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.

ABSTRACT

Komunikacja z młodymi uczniami z zespołem Aspergera

Czym jest zespół Aspergera? Jakie są typowe zachowania dla ludzi z ZA? Czy “nasilenie” zaburzeń ze spectrum autyzmu to wytwór naszych czasów? Co może zrobić nauczyciel, żeby lepiej zrozumieć młodych uczniów z ZA? Jak można zmienić klasy/ szkoły, żeby ułatwić komunikację? Co to jest edukacja włączająca? Chciałabym w formie warsztatów (nie wykładu) wspólnie znaleźć odpowiedzi na te pytania, a przede wszystkim pokazać (i dać odczuć w kilku doświadczeniach) jak mogą się czuć młodzi uczniowie z ZA. Zrozumienie to jedyna droga do skutecznej komunikacji.