UWAGA! REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE!

Program konferencji w PDF już dostępny!

Program konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w poniższym programie.
8.30 - 9.00
Rejestracja  |  Poranna kawa
9.00 - 9.10
Przywitanie uczestników konferencji
Witold Machlarz
Witold Machlarz
Prezes Stowarzyszenia PASE
9.10 - 9.50
Wystąpienie plenarne Gościa Specjalnego konferencji
9.50 - 10.00
Przerwa kawowa
10.00 - 10.40
Aleksandra Kujawska
Fundacja Kościuszkowska
Kształcenie sprawczości i autonomii uczniów na zajęciach języka angielskiego
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Fundacja Kościuszkowska
Klocki – sposobem na aktywne nauczanie i rozwijanie kompetencji przyszłości
Zobacz abstrakt
Klocki zwykle bawią - przy okazji uczą, a gdyby tak odwrócić zależność, czyli klocki uczą - przy okazji bawią? Nauczanie języka angielskiego i kształcenie kompetencji kluczowych poprzez klocki – czy to możliwe?

Podczas warsztatów skupimy się na nauce poprzez działanie, a także poznamy praktyczne rozwiązania wykorzystania klocków na zajęciach języka angielskiego z dziećmi (i nie tylko). Zobaczycie spektrum ciekawych pomysłów, dzięki którym zaciekawicie i zaktywizujecie swoich uczniów, a jednocześnie przyczynicie się do rozwijania kompetencji przyszłości.
Virtual Reality - a scam or a new tool in the teacher’s toolbox?
Zobacz abstrakt
Moim celem jest zaprezentowanie różnych sposobów mądrego wykorzystania VR - rzeczywistości wirtualnej, na lekcjach języka angielskiego z dziećmi w klasach 4-8. To ciekawe, że wiele polskich szkół posiada już gogle VR, ale niewielu nauczycieli wie, jak efektywnie używać ich na zajęciach. Duża część edukatorów nie ma pomysłów, jak tę wspaniałą technologię wykorzystać jako narzędzie wspierające rozwój językowy uczniów. I dlatego chcę podzielić się wiedzą po co i jak to robić, chcę też pokazać ciekawe i skuteczne przykłady konkretnych scenariuszy lekcji wypracowanych przez zespół polskich i norweskich nauczycieli w ramach projektu edukacyjnego non-profit. Te innowacyjne pomysły przetestowało już kilkadziesiąt szkół w Polsce, budząc zachwyt uczniów, nawet tych na co dzień niechętnie angażujących się w lekcje. Wnioski są intrygujące i otwierają nową ścieżkę rozwoju dydaktyki w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe. A materiały? Są dostępne dla wszystkich za darmo na stronie naszego projektu. Ramowy plan: 1) Dlaczego gogle VR na lekcji mają sens; 2) Cel edukacyjny a efekt "WOW!"; 3) Cienie i blaski pracy z narzędziami cyfrowymi w klasie; 4) Informacje o konkursie dla nauczycieli, w którym można wygrać gogle VR (dzięki dotacji z Funduszy EOG).
Serdecznie zapraszam wszystkich nauczycieli i fanów nowoczesnej edukacji, do poznania praktycznych aspektów pracy z VR na lekcji. Chcę podzielić się naszymi odkryciami, tymi pozytywnymi i tymi, które nas zaskoczyły, a także wnioskami nauczycieli, którzy używali gogli VR. Każdy, kto szuka nowych sposobów na pobudzenie uczniowskiej motywacji i zaangażowania, znajdzie podczas mojego wystąpienia wskazówki i porady, jak wykorzystać niezwykłe możliwości oferowane przez wirtualną rzeczywistość.
Ponadto na konferencji (np. w trakcie przerw) wraz z koleżankami z zespołu "Step into the New World!" będziemy mogły udostępnić uczestnikom gogle VR i odpowiedzieć na wszystkie pytania, tak aby pomóc nauczycielom przygotować się do pierwszych lekcji z VR.
10.40 - 11.00
Przerwa kawowa
11.00 - 11.40
Empowering Alpha minds through inspiring and effective teaching methods
Zobacz abstrakt
The Alpha generation is known to be the most familiar with technology that surrounds us. However, let's not forget that these kids still have their hobbies and interests like any other generation used to during their childhood. When it comes to teaching these young minds nowadays, it is crucial to make the lessons interesting and inspiring for them. During my session I will provide you with practical and effective ideas and ready-to-use solutions on:
- how to teach the Alpha minds a foreign language
- motivate them to speak
- make them actually ENJOY their time spent with you in the classroom

Teaching Alpha minds can be fun and effective - also in the 21st century 😉
dr Joanna Górecka
Holistic Think Tank
Raz, dwa, trzy, wygrywasz Ty! 
Od grywalizacji do motywacji
Zobacz abstrakt
Grywalizacja, czyli stosowanie elementów charakterystycznych dla gier w kontekście edukacyjnym, zyskuje coraz większą popularność jako skuteczna strategia motywacyjna, wpływająca pozytywnie na efektywność procesu kształcenia.
Zapraszam więc Uczestników konferencji do niezwykłego świata gier.

W trakcie wystąpienia zaprezentuję i omówię:
- koncepcję grywalizacji w edukacji,
- strategie implementacji grywalizacji w klasie szkolnej,
- narzędzia,
- materiały,
- praktyczne rozwiązania i pomysły gamifikacyjne.

Spotkanie będzie okazją do „organoleptycznego” 😊 zapoznania się z konkretnymi pomocami dydaktycznymi oraz zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej w zakresie projektowania gier edukacyjnych.
Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi - jak (prze)organizawać swoją pracę?
Zobacz abstrakt
Aaaaaa! W mojej klasie są dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi! Pomocy!!! Co mam teraz zrobić? Jak zaplanować i zorganizować moją pracę? Jak zadbać o ich potrzeby, ale również o potrzeby dzieci w normie rozwojowej? Gdzie w tym wszystkim jestem ja? POMOCY!!!

Nie ma takiej grupy przedszkolnej i klasy szkolnej, w której nie byłoby dzieci o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych. Z dnia na dzień ta liczba rośnie. W jaki sposób powinniśmy (prze)organizować nasze lekcje? Na co powinniśmy położyć większy nacisk? A może coś "odpuścić"? Ogromna liczba "zaleceń" dla nauczyciela wydanych przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne, wymagania, które stawia przed nami Podstawa Programowa, dynamika i potrzeby grupy - to wszystko elementy, które musimy brać pod uwagę przy planowaniu zajęć. A gdzie w tym wszystkim dzieci, które są w tzw. ,,normie rozwojowej"? One też mają swoje potrzeby, o które musimy zadbać.

Zapraszam na wykład-rozmowę, w której opowiem, jak (prze)organizować swoją pracę, a właściwie poukładać na nowo swoje priorytety. Do zobaczenia!

W czasie mojej sesji omówię krótko 2 dokumenty - opinię i orzeczenie (bez wchodzenia w szczegóły, bardziej chcę skupić się na części: zalecenia), przedstawię typy dzieci ze SPE, które najczęściej występują w przedszkolu i SP, podpowiem, jak zorganizować taką pracę, jak może/powinna wyglądać (współ)praca z nauczycielem współorganizującym, jeśli taki jest w naszej grupie/klasie i pokażę różne typy zadań, które będą wspierać zarówno dzieci z SPE, jak i dzieci w "normie".
Chciałabym, żeby to była taka swobodna rozmowa - ja coś przedstawiam, jeśli ktoś ma ochotę dodać coś od siebie, to też jak najbardziej jest na to miejsce.
11.40 - 12.00
Przerwa kawowa
12.00 - 12.40
Wczesny start w naukę samodzielnego czytania po angielsku w erze cyfrowej – korzyści i wyzwania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Zobacz abstrakt
Czytanie po angielsku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym traktowane jako wspaniała zabawa, przynosi dzieciom wiele korzyści - uczy uważności i skupienia, ćwiczy pamięć oraz wzmacnia poczucie własnej wartości. Uczestnicy sesji w praktyczny sposób poznają metody i narzędzia wspierające wczesną naukę czytania. Podczas sesji pokażę, jak ‘zarazić’ najmłodszych słowem drukowanym i podsycać ich zainteresowanie książkami poprzez aktywizujące zabawy. Nie negując dobrodziejstw nowoczesnych technologii, wskażę w jaki sposób możemy budować pomosty łączące świat książek ze światem cyfrowym.
Practice-Based Methods of Supporting Students with Special Educational Needs in an FL Classroom
Zobacz abstrakt
In my speech, I aim to delve into the particular difficulties special educational students encounter during FL lessons while also sharing practical tools that support these students. I'll discuss rules and strategies that facilitate teaching foreign languages and emphasize the importance of soft skills in navigating the classroom environment effectively for all learners.
Beyond Borders: Pen Pals and Penmanship - Elevating English Literacy in Young Learners of English 
Zobacz abstrakt
Uncover the magic of handwritten letters in shaping young minds! This presentation delves into the merits of incorporating handwriting in the literacy education of young English learners. Drawing from an extensive 8-month letter exchange project, the study highlights the distinct advantages of manual writing over digital alternatives. As my 3rd graders engaged in the meticulous act of handwriting, the project unearthed significant improvements in fine motor skills, language acquisition, and creativity. Emphasizing the enduring efficacy of traditional methods, this exploration encourages educators to consider the benefits of manual writing in enhancing the literacy skills of young learners. It offers a thoughtful perspective on the continued relevance of traditional pedagogical approaches in contemporary language education.
12.40 - 13.40
Przerwa lunchowa
13.40 - 14.20
"EMOJENGLISH" - Engaging Generation Alpha in Language Learning
Zobacz abstrakt
The main part of my session will refer to practical strategies for integrating emojis into English language teaching and learning. My presentation will also cover a short characteristic of Generation Alpha, such as digital nativism, or preference for interactive content. To demonstrate these concepts in action, I will provide the attendees with some interactive exercises. Utilizing emojis in English language teaching process may allow educators to foster a dynamic and visually engaging educational atmosphere. Such approach not only makes the process of language acquisition enjoyable, but also enhances its effectiveness.
Metody aktywizujące w pracy z dziećmi - jak pracować by osiągnąć spodziewane efekty
Zobacz abstrakt
Indywidualne podejście do każdego ucznia w przypadku pokolenia ALFA uzyskuje nowe znaczenie, a wykorzystywane do tej pory metody i narzędzia mogą okazać się niewystarczające, a na pewno należy poddać je przemyślanej weryfikacji - ta refleksja będzie towarzyszyć mojemu warsztatowi.
14.20 - 14.40
Przerwa kawowa
14.40 - 15.20
dr Anna Basińska
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
The Scottish Storyline Method in an English Classroom. Meaningful, cooperative and creative language teaching and learning
Zobacz abstrakt
During the speech, I will present the main assumptions of the method. You will learn about the key elements of Storyline and follow the entire process from start to finish. You will notice various opportunities to learn the language, including many to use it to communicate with others. I hope you will find out that Storyline is a naturally rich context for learning a foreign language and is worth trying in your classroom. I hope to inspire you to try something new that I guarantee will be fun for you too. At the same time, I will show that Storyline beautifully integrates language learning and social emotional learning and responds to the needs of the modern world by developing students' key competencies.
Something old, something new, something borrowed, something blue - o uczeniu przez zabawę, edutainment, z niejednej perspektywy
Zobacz abstrakt
Lubię te słowa Alberta Einsteina: Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie ciężki obowiązek. I lubię tez myśleć o takiej idealnej sytuacji: spokojny i zadowolony nauczyciel języka angielskiego prowadzi rewelacyjną lekcję, angażując wszystkich uczniów. Czterdzieści pięć minut mija niepostrzeżenie, uśmiechnięci uczniowie serdecznie żegnają nauczyciela i nie mogą wprost doczekać się kolejnej lekcji. Podobnie i nauczyciel. Tylko jeszcze wcześniej sprawdzi testy, które wszyscy napiszą fenomenalnie, co czarno na białym pokaże, jak skutecznie prowadzi swoje zajęcia. Jaką doskonałą metodę stosuje taki nauczyciel? Pewnie każdej po trochu. Bo też każda grupa jest przecież mieszanką różnych stylów i strategii uczenia, jak i doświadczeń, potrzeb, zainteresowań i temperamentów. Definiując pokolenie Alfa, myślimy głównie o technologii, mediach społecznościowych, szybkich bodźcach cyfrowych, potrzebie natychmiastowej informacji zwrotnej, gamifikacji. Tymczasem zdarza się, że to wyciągnięta z lamusa planszówka lub zakurzony wiersz, ba … nawet poczciwe ćwiczenie na uzupełnianie luk czy wyszukiwanie informacji, potrafi zdziałać cuda i kapitalnie zmotywować do pracy na lekcji. Jeśli tylko w danej grupie trafi w punkt. Okazuje się, że edutainment, czyli łączenie edukacji z rozrywką, jedna z kluczowych współcześnie metod aktywizujących, niejedno ma imię. I o tym właśnie – poszukiwaniu najlepszej metody pracy będzie mój warsztat. Będzie trochę podawczo, trochę angażująco i z kilkoma gotowymi pomysłami w prezencie.
15.20 - 15.30
Przerwa kawowa
15.30 - 16.10
Debata nt. przyszłości pokolenia Alpha w kontekście edukacyjnym
16.10 - 16.15
Krótka przerwa techniczna
16.15 - 17.00
Wystąpienie plenarne Gościa Specjalnego konferencji
prof. Jacek Pyżalski
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
17.00 - 17.15
Zakończenie konferencji
© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram